Hoe retourneer ik mijn adidas-winkelaankoop?

Datum bijgewerkt: 15/10/18

Voordat we uitleggen hoe je je winkelaankoop retourneert, vragen we je vriendelijk om te checken of het artikel gekocht is in een eigen retailwinkel van adidas of in een adidas-franchisewinkel. Dat komt omdat onze franchisewinkels hun eigen retourbeleid hanteren. Je kunt erachter komen in wat voor soort winkel je artikel gekocht is door je aankoopbon erbij te pakken. Als je deze informatie niet op de bon kunt vinden, neem dan contact op met ons klantenserviceteam voor hulp.

Hoe retourneer ik een artikel dat ik in een retailwinkel van adidas heb gekocht?

  1. Breng het item wat je wilt retourneren binnen 30 dagen (of 14 dagen voor hype-producten zoals YEEZY) na aankoop naar de winkel. Wij accepteren retouren van ieder adidas-product uit onze winkels behalve zwemkleding, ondergoed, toiletartikelen, cosmetica, schoenverzorgingsproducten en gecustomizede artikelen.

  2. Zorg ervoor dat je ook alle oorspronkelijke verpakkingen en accessoires meeneemt. We verzoeken je vriendelijk om je artikel in oorspronkelijke staat te retourneren – met aangehechte prijskaartjes en inclusief alle delen van de originele verpakking.

  3. Breng de originele aankoopbon mee. Als je de bon kwijt bent geraakt, kun je een afschrift van je bank of creditcard meenemen zodat we kunnen proberen je betaling te achterhalen.

Hoe retourneer ik een artikel dat in een adidas-franchisewinkel gekocht is?
Franchisewinkels hanteren hun eigen retourbeleid. We verzoeken je vriendelijk contact op te nemen met de winkel waar je je artikel hebt gekocht om inzicht te krijgen in hun retourbeleid.

Kan ik mijn online bestelling retourneren in een adidas-winkel?
Momenteel kun je geen artikelen retourneren als deze items gekocht zijn in onze online shop.

Kan ik mijn winkelaankoop online retourneren?
Artikelen die je in een winkel hebt gekocht, kun je niet online retourneren.

Kan ik mijn winkelaankoop in een andere adidas-winkel terugbrengen?
Als je je product in een eigen retailwinkel van adidas hebt gekocht, dan kun je deze retourneren in alle officiële adidas-winkels in het land waar je de oorspronkelijke aankoop ook hebt gedaan. Dit geldt niet voor franchisewinkels.

 

Vond je dit artikel nuttig?

Ja / Nee

Waar is mijn bestelling?

Log in of gebruik de Guest Tracker om snel de status van je bestelling op te zoeken, of voor het aanvragen van een ruillabel, aanmaken van een retourzending, het annuleren van items en om de status van een terugbetaling te bekijken.

Nog steeds geen antwoord gevonden op je vraag?

VRAAG ONZE KLANTENSERVICE

Ma - Vr: 8:00 uur tot 19:00 uur
Za - Zo: 9:00 uur tot 17:00 uur