Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Datum bijgewerkt: 16/07/20

Als reactie op de impact op de infrastructuur die door het coronavirus wordt veroorzaakt, hebben we onze retourperiode van 30 dagen naar 100 dagen verlengd.

Niet de juiste maat? In plaats van het artikel terug te sturen, kun je het ook gratis omruilen voor een andere maat. Ga voor meer informatie naar onze hulppagina Ruilen.

Je kunt je online bestelling gratis binnen 100 dagen (of 14 dagen voor hype-producten zoals YEEZY) na ontvangst retourneren. Indien je items hebt ontvangen van een bestelling die uit meerdere pakketten bestaat, dan gaat de retour periode van 100 dagen in op de dag dat je het laatste pakket hebt ontvangen. 


Retourneren met PostNL: Doorloop onderstaande stappen om een digitaal retourlabel online te creëren - dat is snel, makkelijk en goed voor het milieu!
 

1. Plaats de items in originele verpakking in de doos, voeg het retourformulier toe en plak de doos dicht.2. Ga naar adidas.nl/bestelling-volgen en vul je e-mail en ordernummer in. Of log in en ga naar je order in je bestelhistorie. Klik op ‘Retourneren’ en vertel ons welke items je wilt retourneren en waarom. Bevestig hierna je retour.3. Je creëert direct een digitale barcode, dat je is je retourlabel. Deze sturen we ook automatisch per e-mail toe.4. Breng je pakket naar een afleverpunt in de buurt. Hier laat je de digitale barcode scannen vanaf je smartphone.

Vind het dichtstbijzijnde PostNL afleverpunt.

 

  • Het duurt ongeveer 3 tot 5 werkdagen voor het pakket in ons magazijn arriveert. We houden je op de hoogte over de status via e-mail.
  • Zodra we het pakket hebben ontvangen, betalen we je via de oorspronkelijke betaalmethode terug. Dit kan tot 14 dagen duren.

Print je het retour label liever zelf? Geen probleem. Je kunt een label downloaden en printen als je stap 2 hebt afgerond. En we sturen je retourlabel per e-mail.


Let op: gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt. Deze kan je dus niet retourneren, behalve in het geval van productiefouten.
 

Retourbeleid
Lees ons retourbeleid voor meer informatie over de retourvoorwaarden.

Klarna: Hoe stuur ik iets retour met Klarna?
Als je Klarna hebt geselecteerd als je betaalmethode en ervoor kiest om een of meerdere artikelen terug te sturen, bezoek dan het Klarna-portaal om ze van de retour op de hoogte te stellen en de betaaldatum te pauzeren. Nog vragen? Raadpleeg onze Klarna-hulppagina over Retouren en terugbetalingen. 

Wat is het retourbeleid voor mondkapjes?
Als de verpakking van het product ongeopend is, dan is ons normale retourbeleid van toepassing. Als de productverpakking is geopend, kan het product vanwege gezondheidsredenen niet worden geretourneerd, omgeruild of vergoed, tenzij er sprake is van een productiefout.

Artikelen die je in een adidas-winkel hebt gekocht
Als je jouw item(s) die je in een adidas-winkel hebt gekocht wilt terugbrengen, dan kun je het beste deze artikelen retourneren in dezelfde winkel als waar je deze ook gekocht hebt. Neem je aankoopbewijs mee en zorg ervoor dat je je item(s) binnen de retourperiode van 100 dagen terugbrengt (of 14 dagen voor hype-producten zoals YEEZY). Houd er rekening mee dat we in onze winkels momenteel geen artikelen terug kunnen nemen die gekocht zijn in onze online shop.

Artikelen die via Click & Collect gereserveerd zijn en opgehaald dienen te worden in een adidas-winkel
Click & Collect-bestellingen worden online geplaatst en vervolgens opgehaald en betaald in de winkel. Als je een Click & Collect-bestelling wilt retourneren, kan je dit direct in de winkel regelen. Voor meer informatie bekijk dan de Click & Collect- retourinstructies.


Artikelen die in een adidas-winkel besteld zijn en bij jou thuis bezorgd worden
Als jijzelf of één van onze winkelmedewerkers een bestelling voor jou heeft geplaatst met een tablet in de winkel zodat jij het artikel naar keuze bij jou thuis ontvangt, dan retourneer of ruil je dit ook online door dezelfde retour stappen te volgen, die je hierboven vindt.


Artikelen die je bij een andere winkel of online shop hebt gekocht
Als je artikelen hebt gekocht bij een andere winkel of online shop, neem dan contact met hen op gezien zij hun eigen retourbeleid hanteren. Het is niet mogelijk deze artikelen online of in een adidas-winkel te retourneren.

Let op: er worden geen verzendkosten in rekening gebracht als je je bestelling retourneert met PostNL. Ook bestellingen die zijn geleverd naar een DPD afleverpunt moeten met PostNL worden geretourneerd. 

Vond je dit artikel nuttig?

Ja / Nee

Waar is mijn bestelling?

Log in of gebruik de Guest Tracker om snel de status van je bestelling op te zoeken, of voor het aanvragen van een ruillabel, aanmaken van een retourzending, het annuleren van items en om de status van een terugbetaling te bekijken.

Nog steeds geen antwoord gevonden op je vraag?

VRAAG ONZE KLANTENSERVICE

Ma - Vr: 8:00 uur tot 19:00 uur
Za - Zo: 9:00 uur tot 17:00 uur