Kan ik mijn artikel(en) ruilen?

Datum bijgewerkt: 02/01/20

Heb je iets op adidas.nl gekocht en wil je het omruilen voor een andere maat? Volg de volgende stappen op om je item(s) snel en makkelijk te ruilen. Let op: retourneren en ruilen is niet mogelijk als je een artikel op een andere adidas-website hebt gekocht.   

Als je iets in een fysieke adidas-winkel hebt gekocht, zul je de winkel persoonlijk moeten bezoeken.

Om je aankoop van adidas.nl te ruilen, doe je het volgende:
1.    Log in op je account of gebruik de pagina met bestellingstracker om je bestelgegevens te openen.
2.    Klik op ‘Gratis omruilen voor andere maat’ en kies het item(s) dat je wil omruilen. 
3.    Kies de reden(en) waarom je wil omruilen en kies de maat/maten die je nodig hebt.
4.    Bevestig de omruiling.
5.    Druk je retourlabels af, verpak de item(s) en breng de doos naar de koerier. Zorg dat je het pakket doos binnen 7 dagen inlevert om te voorkomen dat de omruiling wordt geannuleerd.
6.     Zodra je retour door de koerier is gescand, wordt de juiste maat naar je opgestuurd. Je ontvangt een verzendbevestigingsbericht met een trackingcode zodra het ons magazijn verlaat. We gebruiken onze standaard bezorgservice om je het nieuwe artikel toe te sturen.

•    We sturen het ruilartikel via onze standaard bezorgservice naar het oorspronkelijke bezorgadres.

•    Je kunt een artikel uitsluitend omruilen voor een andere maat. Als je een andere kleur wil, zul je het artikel moeten retourneren en een nieuwe bestelling moeten plaatsen.

Je retour overhandigen of omruilen tijdens een levering
Verwacht je de PostNL bezorger aan de deur vanwege een bestelling? Dan kun je de doos ook aan hem overhandigen in plaats van naar een ophaalpunt brengen. Zorg ervoor dat het retourlabel op de doos geplakt is. Geen retourlabel? Ga naar de pagina met je bestelgegeven om het retourlabel te downloaden en te printen. Vergeet daarnaast je retour of omruiling niet online te registreren adidas.nl voor een snelle afhandeling.

Vond je dit artikel nuttig?

Ja / Nee

Waar is mijn bestelling?

Log in of gebruik de Guest Tracker om snel de status van je bestelling op te zoeken, of voor het aanvragen van een ruillabel, aanmaken van een retourzending, het annuleren van items en om de status van een terugbetaling te bekijken.

Nog steeds geen antwoord gevonden op je vraag?

VRAAG ONZE KLANTENSERVICE

Ma - Vr: 8:00 uur tot 19:00 uur
Za - Zo: 9:00 uur tot 17:00 uur