alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkIcons/Communication/USP/Cash-deliveryIcons/Communication/USP/Delivery-eveningIcons/Communication/USP/Delivery-same-dayIcons/Communication/USP/Delivery-storeusp-deliveryIcons/Communication/USP/Exchangeusp-free-returnsIcons/Communication/USP/Gift-cardIcons/Communication/USP/KlarnaIcons/Communication/USP/Salearrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictwittervkwhatsappyahooyoutube
adidas

Hoe retourneer ik mijn artikel(en)?

Als reactie op de impact op de infrastructuur die door het coronavirus wordt veroorzaakt, hebben we onze retourperiode van 30 dagen naar 60 dagen verlengd.

Niet de juiste maat? In plaats van het artikel terug te sturen, kun je het ook gratis omruilen voor een andere maat. Ga voor meer informatie naar onze hulppagina Ruilen.

Je kunt je online bestelling gratis binnen 60 dagen (of 14 dagen voor hype-producten zoals YEEZY en IVY PARK) na ontvangst retourneren. Indien je items hebt ontvangen van een bestelling die uit meerdere pakketten bestaat, dan gaat de retour periode van 60 dagen in op de dag dat je het laatste pakket hebt ontvangen. 

Retourneren met PostNL: Doorloop onderstaande stappen om een digitaal retourlabel online te creëren - dat is snel, makkelijk en goed voor het milieu!

3-1-Initiate-return1. Ga naar adidas.nl/retour, vertel ons welk artikel je wilt retourneren en waarom. Bevestig je retourzending.
3-2-Digital-bar-code2. Je creëert direct een digitale barcode, dat je is je retourlabel. Deze sturen we ook automatisch per e-mail toe.
3-3-Place-item-in-box3. Plaats de items in originele verpakking in de doos, voeg het retourformulier toe (het formulier wat wordt meegestuurd met je bestelling) en plak de doos dicht.
3-4-Drop-off-delivery-point-2x
4. Breng je pakket naar een afleverpunt in de buurt. Hier laat je de digitale barcode scannen vanaf je smartphone.

Vind het dichtstbijzijnde PostNL afleverpunt.


Meerdere bestelling retourneren? Je kan items uit meerdere bestelling samen retourneren. Zorg er wel voor dat alle retourformulieren (meegestuurd in de doos) bijvoegd zijn in het pakket. Je moet ook voor alle bestellingen online een retour label aanmaken. Je gebruikt dan maar één van de labels voor de verzending. 

Let op: er worden geen verzendkosten in rekening gebracht als je je bestelling retourneert met PostNL. Ook bestellingen die zijn geleverd naar een DPD afleverpunt moeten met PostNL worden geretourneerd. 

  • Het kan tot 15min duren voordat je postNL barcode actief is. Houd hier rekening mee indien je het label pas bij je afleverpunt creert. 
  • Het duurt ongeveer 3 tot 5 werkdagen voor het pakket in ons magazijn arriveert. We houden je op de hoogte over de status via e-mail.
  • Zodra we het pakket hebben ontvangen, betalen we je via de oorspronkelijke betaalmethode terug. Dit kan tot 14 dagen duren. De terugbetaling via een e-gift card wordt direct na verwerking per email verzonden. Exacte informatie betreft de terugbetaling per betaalwijze lees je hier

Print je het retour label liever zelf? Geen probleem. Je kunt een label downloaden en printen als je stap 2 hebt afgerond. En we sturen je retourlabel per e-mail.

Let op: gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt. Deze kan je dus niet retourneren, behalve in het geval van productiefouten.

Retourbeleid

Lees ons retourbeleid voor meer informatie over de retourvoorwaarden.

Klarna: Hoe stuur ik iets retour met Klarna?
Als je Klarna hebt geselecteerd als je betaalmethode en ervoor kiest om een of meerdere artikelen terug te sturen, bezoek dan het Klarna-portaal om ze van de retour op de hoogte te stellen en de betaaldatum te pauzeren. Nog vragen? Raadpleeg onze Klarna-hulppagina over Retouren en terugbetalingen. 

Wat is het retourbeleid voor mondkapjes?

Als de verpakking van het product ongeopend is, dan is ons normale retourbeleid van toepassing. Als de productverpakking is geopend, kan het product vanwege gezondheidsredenen niet worden geretourneerd, omgeruild of vergoed, tenzij er sprake is van een productiefout.

Artikelen die je in een adidas-winkel hebt gekocht

Als je jouw item(s) die je in een adidas-winkel hebt gekocht wilt terugbrengen, dan kun je het beste deze artikelen retourneren in dezelfde winkel als waar je deze ook gekocht hebt. Neem je aankoopbewijs mee en zorg ervoor dat je je item(s) binnen de retourperiode van 60 dagen terugbrengt (of 14 dagen voor hype-producten zoals YEEZY en IVY PARK). Houd er rekening mee dat we in onze winkels momenteel geen artikelen terug kunnen nemen die gekocht zijn in onze online shop.

Artikelen die via Click & Collect gereserveerd zijn en opgehaald dienen te worden in een adidas-winkel

Click & Collect-bestellingen worden online geplaatst en vervolgens opgehaald en betaald in de winkel. Als je een Click & Collect-bestelling wilt retourneren, kan je dit direct in de winkel regelen. Voor meer informatie bekijk dan de Click & Collect- retourinstructies.

Artikelen die in een adidas-winkel besteld zijn en bij jou thuis bezorgd worden

Als jijzelf of één van onze winkelmedewerkers een bestelling voor jou heeft geplaatst met een tablet in de winkel zodat jij het artikel naar keuze bij jou thuis ontvangt, dan retourneer of ruil je dit ook online door dezelfde retour stappen te volgen, die je hierboven vindt.

Artikelen die je bij een andere winkel of online shop hebt gekocht

Als je artikelen hebt gekocht bij een andere winkel of online shop, neem dan contact met hen op gezien zij hun eigen retourbeleid hanteren. Het is niet mogelijk deze artikelen online of in een adidas-winkel te retourneren.

VOND JE DIT ARTIKEL NUTTIG?

WAAR IS MIJN BESTELLING?

Log in of gebruik de Guest Tracker om snel de status van je bestelling op te zoeken, of voor het aanvragen van een ruillabel, aanmaken van een retourzending, het annuleren van items en om de status van een terugbetaling te bekijken.

NOG STEEDS GEEN ANTWOORD GEVONDEN OP JE VRAAG?

VRAAG ONZE KLANTENSERVICE

Ma - Vr: 8:00 uur tot 19:00 uur

Za - Zo: 9:00 uur tot 17:00 uur