Wat zijn de voorwaarden voor het retourneren van mijn artikel(en)?

Datum bijgewerkt: 13/02/19

Dit hangt af van het soort artikelen en waar je deze hebt gekocht.

Retour- en Herroepingsbeleid voor artikelen gekocht in de adidas Online Shop
De makkelijkste manier om af te zien van een aankoopovereenkomst en je artikelen tegelijkertijd gratis te retourneren, is het opvolgen van de retourinstructies. Je hebt het recht om je herroepingsrecht uit te oefenen op de aankoopovereenkomst door duidelijk te verklaren waarom je hebt besloten af te zien van het verkoopcontract. Begin bij clausule 2.13 en lees onze Algemene Voorwaarden verder door voor meer details.

Je kunt je online bestelling binnen 30 dagen (of 14 dagen* voor hype-producten zoals YEEZY) na ontvangst retourneren zonder opgaaf van reden. Als je items hebt ontvangen van een bestelling die uit meerdere pakketten bestaat, dan gaat de retourperiode van 30 dagen in op de dag dat je het laatste pakket hebt ontvangen. Om jouw geretourneerde artikelen volledig te kunnen vergoeden, dien je de items te retourneren in een gepaste verpakking. De artikelen dienen niet meer dan nodig gebruikt, gedragen of beschadigd te zijn als gevolg van het vaststellen van de aard, kenmerken en werking van de artikelen. Items die je in de online shop hebt gekocht, kunnen niet in een winkel geruild of geretourneerd worden.

*Houd er rekening mee dat hype-producten, zoals bijvoorbeeld YEEZY, geretourneerd moeten worden binnen 14 dagen na de ontvangstdatum. Tijdens het bestellen van deze hype-producten laten we je weten dat er een retourperiode van 14 dagen geldt.

Vragen we je om aan de volgende voorwaarden te voldoen:
 

  • Het artikel bevindt zich in oorspronkelijke staat en zit in de originele verpakking.
  • Kleding is voorzien van de oorspronkelijk bevestigde labels.
  • Accessoires zijn voorzien van alle delen van de oorspronkelijke verpakking.
  • Schoenen zitten in de oorspronkelijke schoenendoos.
 

Houd er rekening mee dat je geen herroepingsrecht hebt op gecustomizede of gepersonaliseerde artikelen, aangezien deze exclusief voor jou gemaakt worden. Deze artikelen kunnen niet geretourneerd worden tenzij er sprake is van een productiefout.

Artikelen gekocht in een adidas winkel
We nemen ieder adidas-artikel dat gekocht is in onze winkel terug, behalve zwemkleding, ondergoed, toiletartikelen, cosmetica, schoenverzorgingsproducten en zelf ontworpen artikelen (zelf ontworpen artikelen zijn unieke items die speciaal voor jou worden gemaakt, hierdoor kunnen we deze niet terugnemen tenzij er een productiefout wordt geconstateerd).

We accepteren alleen retouren die 30 dagen (of 14 dagen voor hype-producten zoals YEEZY) zijn en in de oorspronkelijke verpakking zitten: alle geretourneerde kleding dient te zijn voorzien van bevestigde prijskaartjes, geretourneerde accessoires dienen alle delen van de oorspronkelijke verpakking compleet te hebben en geretourneerde schoenen dienen in de oorspronkelijke schoenendoos te zitten.

Artikelen gekocht bij een erkende adidas reseller
Wij kunnen geen aanvragen voor een vergoeding accepteren van artikelen die je hebt gekocht bij een groothandelpartner of een andere geautoriseerde reseller. Heb je artikelen bij één van onze resellers gekocht? Vraag dan naar hun eigen retourbeleid.

Vond je dit artikel nuttig?

Ja / Nee

Waar is mijn bestelling?

Log in of gebruik de Guest Tracker om snel de status van je bestelling op te zoeken, of voor het aanvragen van een ruillabel, aanmaken van een retourzending, het annuleren van items en om de status van een terugbetaling te bekijken.

Nog steeds geen antwoord gevonden op je vraag?

VRAAG ONZE KLANTENSERVICE

Ma - Vr: 8:00 uur tot 19:00 uur
Za - Zo: 9:00 uur tot 17:00 uur